25 January 2011

belum adakah cinta yang sudi buatku....


Sudah agak lama kiranya aku tidak mencoret di sini...mungkin kerana aku malas menulis ataupun kekangan masa...coretanku kali ini agak berbeza dari sebelum ini...iya, mungkin luahan hati ataupun sekadar perkara boleh dikongsi bersama...
usiaku pada 2011 kini mengjangkau 24 tahun...usia yang kukira sudah mula mengenal dunia luar dan cabaran untuk menerokanya...namun, jauh di sudut hatiku, masih tersimpan satu perasaan halus yang sukar dimengertikan.....CINTA~~~~

Aku masih tercari-carinya...mencari di setiap sudut namun tidak tahu samada sudah menemukannnya ataupun tidak...Cinta yg ingin kucoret disini..adalah cinta yg layaknya sebagai perempuan yang ingin dicintai oleh seorang lelaki yang halal bagiku....

melihat gambar di atas, gambar sahabtku yang telah berkahwin , mengjungkitkan rasa ingin bahagia seperti itu...hati kecilku kadangkala cemburu melihatnya...namun aku sedar, masa itu belum tiba...aku redha, namun doaku masih tidak putus supaya ada lelaki yang mampu memimpinku dan mahligaiku nanti..aku mendambakan lelaki yang beriman dan sederhana,...cukuplah..asalkan ia mampu memberi didikan agama buatku dan anak-anakku nnt...

namun, yang hadir kini....adalah yang "pelik-pelik", suami orang, lelaki yang berlagak alim, lelaki yang hanya mahu mempermainkanku....aku tak mahu memmberi cintaku pada lelaki seperti itu.....aku bukanlah mahu cinta yang sempurna...tetapi...............

Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mendengar...hadirkanlah cinta suci buat diriku....yang mencintaiMU, yang bisa membahagiakanku dunia dan akhirat~~~~~~~~~~~

No comments: